torsdag, april 18, 2013

Jag har börjat göra musikvideor igen...

...efter tolv års bortavaro från musikvideor. Här är resultatet. Hjälpte en bekant med ett aningen udda projekt som heter Geek Tragedy med en line-up av oerhört begåvade människor bakom spakarna (inte minst Henning Schmitz från Karftwerk). Video är en realtidsproduktion. Väldigt lite i klippet är resultatet av postproduktion. Videon går att live-bildmixa och live-animera och artistens ansikte går att sända direkt från en liten kamera ut i animationen medan låten spelar. Jag tror att jag är ensam hittills om den här lösningen - även om allt självklart bygger på beståndsdelar av andras fantastiska innovationer. Videon är dessutom i stereoskopisk 3D. Syftet för mig själv att göra videon var att undersöka var "state-of-the-art" befinner sig just exakt nu i april 2013. Väldigt kul projekt.



Andra nyheter för mig är att jag dragit igång mitt utbildande på allvar. På min egen site munthe.biz finns mer information. Jag har ju länge kombinerat jobb som lärare och föreläsare med rena filmjobboch trivs extremt bra med det. För mig handlar det alltid om att jag lär mig av andras tankegångar och infallsvinklar på problemlösning samtidigt som jobbet som lärare/föreläsare är ett bra sätt att in-ympa ett slags fritänkande i människor som söker motivation och jobbar med eller vill jobba med film.

Inga kommentarer: