tisdag, juli 03, 2007

Ensamhet i cyberrymden

Jag brukar ibland undra om människor som inte kan skriva sina egna emailadresser rätt i sina mailprogram känner sig ensamma för att det aldrig är någon som svarar på deras mail. Eftersom mailen man svarar på alltid studsar tillbaka eftersom adressen dom fyllt i fel inte finns.

Det händer mig ganska ofta att jag får den typen av mail. Enkla fel som svensson@hotmai.com kan man ju korrigera men ibland går det inte att gissa sig rätt.

En gång var det en kille som jobbat i 35 år på SVT och nu fått sparken och förpassats ut i livet som arbetslös. Han skrev ett långt och ilsket jobbletarmail där han samtidigt talade om för mig att jag var en girig kapitalist som inte brydde mig om några andra värden en pengar och det ultimata beviset på det var att jag förmodligen aldrig skulle svara honom.

Det lilla fältet i mailet där reply-adressen brukar stå hade han helt glömt bort att fylla i.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det väldigt intressanta projektet "Bouncer" nerlagt eller?

Martin Munthe sa...

Ja