tisdag, maj 08, 2007

Märklig känsla

Har jobbat ett tag med att få iväg allt Year One-material till Cannes-marknaden och i förra veckan blev jag kontaktad av en Amerikansk filmproducent som vill att jag ska pitcha ett gäng projekt jag skulle vilja göra för Universal. Upptäcker under helgen att dörren till förrådet med "nya idéer" varit stängd alldeles för länge. Jag har jobbat med Year One (Stinger och alla andra projekt) så länge att det upptagit det mesta av kreativiteten. Jag håller på att mecka upp det rostiga låset till den där dörren. Annars har det alltid varit så för mig att nya projektidéer flödat totalt fritt. Fram till 2004 någon gång så skrev jag ett filmmanus per år och ett antal synopsis. För det här uppdraget vill jag inte ta ur det gamla arkivet utan "föda" nytt. Idén måste passa uppdraget som handen i handsken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja Martin!
Har du nån epost dit jag kan skicka en pitch? Bästa hälsningar
/Jimmy

Martin Munthe sa...

cinegear at gmail dot com