söndag, april 15, 2007

Gym Jones

Blev lite fascinerad när jag läste en intervju med Zack Snyder (som regisserade 300) och han nämnde Mark Twight som blev ansvarig för att på åtta veckor förvandla en grupp småmulliga skådespelare till Frank Millers version av Spartaner. Tydligen tog det mycket övertalning att få Twight att ta sig an uppdraget. Han är inte det minsta kändiskåt och dedikerad som en munk. Han driver ett gym som heter Gym Jones och där gäller "invitation only". Twight filosofi är att inga fysiska resultat uppnås utan "Pain and Suffering". Förvandlingen av Gerard Butler och dom andra är minst sagt mirakulös. På Gym Jones hemsida förklarar man att gymmet saknar luftkonditionering, avslappningshörna och speglar. Dom som tränar där kallas "desciples". Ett sånt gym har jag alltid letat efter i Stockholm. I dessa Sats- och Friskis & Svettis-tider är dom extra svåra att hitta. Det är självklart att kroppen måste pressas förbi den bekväma smärtgränsen och brytas ned för att bli starkare, snabbare, smidigare, uthålligare.



Tips på liknande gym i Stockholm mottages tacksamt.

2 kommentarer:

Rollx sa...

Har du någon form av beach 2007 panik ?. :) Det är trots allt inte lång tid kvar, innan badbrallorna skall på.

Även fast man inte är den sportigaste typen på planeten. Så blev man mäkta imponerad av de topptrimmade killarna i filmen 300.

Visst skulle det vara snyggt att se ut så. Men det krävs en helt annan livsstil, än den man har.

Martin Munthe sa...

Ha ha. Nejdå. Beachen bryr jag mig inte om (det är ju därför idén med Gym Jones spegelfria och oglassiga inställning är så befriande). Däremot gillar jag att befinna mig i det där elittränade skicket ibland. Just nu siktar jag på 10 kilometer tre gånger i veckan. För ett och ett halvt år sedan gjorde jag 10K fem/sex dagar i veckan men det blir lätt att man släpper att hålla uppe träning på en lämplig nivå.

Jag skaffade nyligen en säck ned till kontoret som får en hel del smörj ibland. Det bästa som finns näst efter "runners high". :)