torsdag, mars 29, 2007

Kina kommer snart att äga hela världen

Vilken makalös service. Här sitter jag och försöker hitta bra priser på DVD-pressning och hamnar på en hemsida för ett Kinesiskt företag. Alla västerländska bolag talar ogärna om priser utan ägnar sig mest åt lull-lull som häftiga flashanimationer som visar hur deras häftiga lasermaskiner ser ut i sobra postproduktionsmiljöer. Hos det kinesiska bolaget Disc Turnkey möts jag direkt av en pop-up-ruta där en vänlig serviceperson frågar om jag behöver hjälp. Jag frågar vad saker kostar. Får blixtsnabbt svar och all hjälp jag kan tänka mig på knepiga frågor man ofta har i samband med DVD-pressning. Service från himlen!

Det visar sig också att företaget är gigantiskt stort, ledande i Kina och trycker upplagor för hela världen OCH kostar en åttondel av vad ett svenskt företag kostar att anlita.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för linken men jag tror du menar www.discturnkey.com alltså med C.

Anonym sa...

Hmm. Och vad är chanserna för piratkopiering för den inhemska marknaden? Kina har ju haft det lite si och så med just detta.