måndag, november 27, 2006

IMDb Pro

Har just upptäckt och snöat in totalt på IMDb Pro. Vilket fantastiskt verktyg. Helt klart värt en hundring i månaden. Jättekul att kolla statistik för hur "het" man är baserat på hur många som söker på mina filmer eller på mig som regissör. Det hetaste jag varit under mina år som regissör är någonstans kring 18 000 plats. I Sverige är det Josef Fares som ligger något över mig och Lukas Moodysson är det hetaste vi har. Nästan alla andra svenska filmare ligger någonstans nere kring 300 000 med några få undantag.

Mina "hetaste" filmer rent statistisk är Camp Slaughter som nummer ett och strax efter kommer Frostbiten (där jag jobbade som second unit regissör) och strax efter den kommer Stinger.

Något som är intressant att notera är att IMDb Pro inte listar betygen på den öppna delen av IMDb. Det intressanta i "pro"-sammanhanget är "Movie meter"-datan, dvd hur "het" man är och sedan bara rena siffror som vad filmerna kostat att göra och hur mycket dom dragit in. Vad kritiker och människor tycker om filmer är med andra ord inte intressanta fakta utan istället är det hur mycket Uwe Boll-power man har. Uwe är hetare än dom flesta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej - var det bara Alina Warne (enligt imdb) som skrev manuset eller var du också med på den biten?

Martin Munthe sa...

Hej. Jag skrev storyn och Alina skrev manuset.