torsdag, november 30, 2006

Cissis hemligheter

Nu ska jag strax iväg till SFI för att ta del av de nya planerna för hur svensk film ska lyftas och hur vi ska göra danskarna avundsjuka på oss (som Cissi Elwin uttryckte det) - varför man skulle vilja det är ett mysterium. Det där maniska fokuserandet på just Danmark är nog det första vi ska slänga i soptunnan om vi vill komma någonstans. Ska bli spännande att höra om planerna. Med tanke på det jag läst hittills hoppas jag verkligen att dom överraskar mig.

Hittills har det låtit som att planen är att satsa på färre och dyrare projekt (vilket bara missgynnar "nyfödseln" och gynnar det gamla pensionärsgardet på Producentföreningen).

Jag återkommer med rapport...









Blir det storsatningar på fler Bullens Brevfilmer i 97-minutersformat?

Inga kommentarer: