fredag, december 03, 2004

Tidningen Hemmabio

En liten fågel viskade i mitt öra att det är (någonting i stil med) femte krönikan i år som på ett eller annat sätt sågar min film Camp Slaughter. Jag har inte själv läst någonting eftersom jag plockat upp tidningen en gång och efter att ha bläddrat i den en stund avfärdat den som oläsbart skräp. Det finns en del tidningar som har den där alldeles särskilt inkompetenta auran kring sig. Den sortens tidning som får en att efter två minuter undra varför man just betalat sextio spänn för en gratistidning. Eftersom jag själv är skribent så har jag aktat mig som ögat för reklamdominerade tidningar av den där typen och är rätt stolt över mina visiter i högkvalitativa tidskrifter som smått legendariska Nollett (ett utmärkt exempel på en nischad tidning med järnkoll). Nollett är nog det närmaste Res (www.res.com) vi kommit i Sverige. Uppenbarligen har Camp Slaughter haft någon form av hypnotisk inverkan på folket som jobbar med Hemmabio i alla fall. Hi, hi.

Inga kommentarer: