söndag, november 28, 2004

Saknad...

Jag saknar min PowerBook. Steve Jobs är dum i huvudet som förvandlar Macen till ett tillbehör för MP3-spelare men jämfört med Windows klarar OSX i allafall multitasking. Avsaknaden av riktig multitasking är det jag saknat mest sedan jag gick över till Windows för nåt år sedan. Multitasking på en PC innebär meddelandet "Program not responding" och 100% CPU aktivitet en stund. Inte särskilt sexigt. Och efter ett år med PC kan jag för mitt liv inte förstå hur användarna orkar med alla vidriga små program man måste installera för att maskinen skall vara funktionsduglig och säker när man ägnar sig åt epost och surfning. Måste alla PC-program generera tusentals ikoner, popups och hemskheter? Och en PC utan Norton eller Panda ber om att få bli dödad av hackers samtidigt som Norton och Panda är dödstöten för prestandan i alla datorer på alla system.

Windows är jättebra för en del hardcore dedikerade uppgifter (som att köra Maya eller Digital Fusion) men som administrativ dator och för kontorsbruk är det en ren mardröm.

Inga kommentarer: