torsdag, februari 15, 2007

En dag i livet

Idag: Förbereder mitt framträdande på Adobes seminarie om specialeffekter nästa vecka. Det hela hålls på Rival. Sedan är det Köpenhamn veckan efter. Mitt seminarium kommer att handla om hur produktionen av Year One går till.

Jag sliter just nu med att läsa på internationell avtalsrätt eftersom jag håller på att cementera en deal med en stor tysk aktör. Mer senare.

Ikväll träffar jag en polare som driver ett företag mitt i stan som gör visuella effekter och sånt. Vi ska käka middag och smida hemska planer om maktförflyttningen som är på gång i filmbranschen.

Igår: Kollade in galapremiären av Love Story med Emma på Intiman i regi av Rafael Edholm. Jag har jobbat med Hannu Kiviaho som spelar Lucifer i föreställningen och har gjort den excellenta musiken. Det var länge, länge sedan. Min allra första musikvideo faktiskt. Hannu var med i gruppen Ingo & Floyd på den tiden. Rafael Edholm är en trevlig prick. Privatteatrarna ger mig så oerhört mycket mer än institutionsteatrarna. Jag har gillat en del grejer på Elverket men jag kan ärligt säga att mina bästa teaterupplevelser har jag haft på privatteatrarna. Dramaten är riktigt sömnig. Fortfarande störst: Hotelliggaren med Gösta Ekman på Folkan.

Inga kommentarer: